”Eplicta har verkligen underlättat vårt arbete med e-pliktleverans. En uppgift som skulle kunna kräva en stor arbetsinsats går nu av sig själv.”
Ola Williams, Stadsledningskontoret
Stockholms stad
”Eftersom vi har en decentraliserad webborganisation så innebär det att vi måste utbilda samtliga våra redaktörer i att hantera e-pliktsmaterial och tillse att de sedan sköter arbetet. Vår uppfattning är att arbetstidskostnaden skulle överskrida kostnaden för Eplictas tjänst samt att vi skulle leverera ett sämre kvalitativt material till Kungliga biblioteket.”
Adrian Braekke, Webbansvarig kommunikatör
Götene kommun
”Eplicta har ett utmärkt verktyg för att få Vellinge kommuns digitala material i rätt format och tid till Kungliga biblioteket. Kontakten med Eplicta har alltid varit tydliga och vårt samarbete har fungerat bra och förutom det så är mina kontakter hos Eplicta trevliga att arbeta med.”
Anna Berg, Systemförvaltare
Vellinge kommun
Eplicta har utvecklat ett system som erbjuder en helhetslösning med automatik inom e-plikt. Genom att ta en samlad syn på hela processen från att identifiera e-pliktigt material till att det laddats upp vid Kungliga Biblioteket effektiviserar inte bara Eplictas abonnemangstjänst arbetet utan ökar även sannolikheten att relevant material sparas. Då mängden elektroniskt publicerat material ökar exponentiellt möjliggör Eplictas lösning att en process etablerad på 1600-talet tas in och vidare i modern tid för att bidra till att säkerställa vårt framtida kulturarv.
Domarkommittén
SIQ – Institutet för Kvalitetsutveckling
Några av våra kunder